veelgestelde vragen horend goed

Op deze pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Spring snel naar een categorie:

Hoorzorg

Wat kost een hoortest?

Een hoortest is geheel gratis en vrijblijvend. U hoeft alleen een afspraak te maken.

Wat is het hoorprotocol?

In het hoorprotocol staat hoe hoorhulpmiddelen conform de Zorgverzekeringswet moeten worden verstrekt. U kunt er hier meer over lezen.


Hoortoestellen

Wat kost een hoortoestel?

Wat een hoortoestel u kost is afhankelijk van het hoorprotocol, uw zorgverzekering, uw eigen risico en een eventueel aanvullende verzekering. Hoe dat werkt leest u hier.

Hebben jullie alle hoortoestellen?

Ja. Als zelfstandige audicien zijn we niet gebonden aan contracten en kunnen we alle merken en typen hoortoestellen leveren.

Wat is een buitencategorie hoortoestel?

Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat buiten de vijf categorieën van het hoorprotocol valt. Het zijn vaak de meer geavanceerde hoortoestellen met uitgebreide functionaliteiten. U kunt er hier meer over lezen.

Hoe lang heb ik garantie op een hoortoestel?

De standaard garantietermijn op een hoortoestel is 5 jaar. Daarnaast bieden we bij Horend Goed ook altijd service en nazorg. U leest er meer over op deze pagina.

Hoe koppel ik mijn hoortoestel via Bluetooth?

Controleer eerst of uw hoortoestel Bluetooth heeft. Weet u het niet zeker? Neem dan even contact met ons op. Verder gaat dit gaat heel eenvoudig. Ga op uw telefoon (of ander apparaat waar u mee wilt koppelen) naar de instellingen en selecteer ‘Bluetooth’. Zoek in de lijst van beschikbare apparaten het typenummer van uw hoortoestel, selecteer deze en klik op ‘koppelen’.

Welke oplader heb ik nodig voor mijn hoortoestellen?

We begrijpen dat u door de bomen het bos niet meer ziet (wij soms ook niet). Vul even het formulier in op deze pagina, dan helpen we u graag verder.

Hoe kan ik mijn hoortoestel het beste onderhouden?

Hoe u uw hoortoestel het beste kunt onderhouden is afhankelijk van uw type hoortoestel. U kunt er hier meer over lezen. Het is altijd belangrijk om uw hoortoestel na gebruik goed te drogen middels een droogbox!


Gehoorbescherming

Ik wil zwemdoppen op maat laten maken, moet ik een afspraak maken?

Nee, je hoeft geen afspraak te maken. Op woensdag van 14:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 13:00 tot 16:00 uur zitten onze specialisten voor je klaar tijdens onze zwemdoppeninloop!

Hoe kan ik mijn oordoppen het beste onderhouden?

Spoel je oordoppen direct na gebruik af met lauw water en dep ze droog met een zachte, pluisvrije doek. Laat ze vervolgens aan de lucht drogen. Je kunt af en toe ook een milde zeep gebruiken. Gebruik nooit chemicaliën. Wil je je oordopjes grondiger reinigen? Gebruik dan een speciaal schoonmaakmiddel.


Webshop

Door wie worden jullie pakketjes bezorgd?

Onze pakketjes worden bezorgd door PostNL. Al onze pakketen, inclusief brievenbuspakketten, worden voorzien van een Track & Trace code.

Hoe kan ik mijn pakket volgen?

U kunt u pakket volgen met de Track & Trace code die u van ons ontvangt. Deze kunt u invullen op deze pagina, tezamen met uw postcode, om de actuele status te bekijken.

Mijn pakket staat op afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Wat nu?

Mocht er onverhoopt iets verkeerd zijn gegaan bij de levering van uw pakket dan kunt u een klacht indienen bij PostNL. Dit kunt u doen via deze pagina.

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?

Geen probleem, we lossen het altijd netjes voor u op. U kunt gemakkelijk contact met ons opnemen via ons klachtenformulier.

Ik wil mijn product retourneren, hoe doe ik dat?

U mag uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden annuleren en heeft daarna nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Meer informatie vindt u hier.

Kan ik een hygiëne product retourneren?

Sommige producten zijn voorzien van een hygiënezegel. Denk hierbij aan gehoorbescherming of koptelefoons. Deze producten kunnen alleen ongeopend retour, Wanneer deze zegel verbroken is kunnen deze producten niet worden geretourneerd. Kijk voor meer informatie op de pagina hygiëneproducten.

Zit er garantie op een Tweede Kansje?

Jazeker. Alle Tweede Kansjes zijn compleet, getest (behalve showmodellen nieuw in doos) en hebben volledige garantie. U vindt onze Tweede Kansjes hier.

Op welke manier kan ik in jullie webshop afrekenen?

In onze webshop hebben wij de volgende betaalmethoden:

  • iDeal
  • Paypal
  • Bancontact
  • Maestro
  • Mastercard
  • Visa
  • Overige creditcards
  • Riverty Afterpay

Voor creditcards geldt een betaaltoeslag van 3%.


Over Horend Goed

Zijn jullie audiciens StAr-geregistreerd?

Jazeker. Al onze hoorzorg specialisten zijn StAr-geregistreerd. U vindt onze geregistreerde audiciens hier.

Wat betekent jullie tevredenheidsgarantie?

Onze tevredenheidsgarantie betekent dat u uw hoortoestel gratis en vrijblijvend mag uitproberen tot u helemaal tevreden bent. Zonder kosten vooraf, zonder risico. U leest er hier meer over.

Wat is jullie Alles Voor Oren belofte?

Onze Alles Voor Oren belofte is dat we alles wat met hoorzorg te maken heeft kunnen leveren. We hebben ruim 2.000 hoorzorg producten op voorraad in onze webshop en hebben we iets onverhoopt niet? Neem dan even contact met ons op, dan gaan we het voor u regelen.

Wat is het Zeker Horend abonnement?

Met het Zeker Horend abonnement kunt u sparen voor onverwachte defecten die buiten de garantie vallen of korting op een nieuw hoortoestel. Hoe het werkt leest u hier.

Ik wil een review achterlaten, hoe doe ik dat?

Leuk! We zijn dol op reviews! U kunt er hier eentje voor ons achterlaten.

Kan ik jullie volgen op social media?

Jazeker, u kunt ons volgen op Facebook en Instagram, dat vinden we zelfs erg leuk!

horend goed levertijden popup